Jak prawidłowo przeprowadzić proces czystej instalacji produktów marki Autodesk?
Czysta instalacja AutoCAD – Windows XP, Vista, 7, 10
Poniższe postępowanie wyjaśnia, w jaki sposób odinstalować używany produkt firmy Autodesk i wszystkie pozostałości tego programu z systemu. W rezultacie otrzymuje się „czysty system” umożliwiający instalację programu.
Uwaga! Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań należy wykonać kopie zapasowe wszystkich spersonalizowanych plików Autodesk (menu użytkownika, szablony, projekty, itp.)
Uwaga! Jeżeli na komputerze zainstalowana jest więcej niż jedna aplikacja firmy Autodesk, należy wykasować jedynie odpowiednie wpisy w rejestrze i pliki dotyczące tej aplikacji. Zastosowanie się do kroków z instrukcji powoduje usunięcie wszystkich produktów Autodesk z komputera.
Odinstalowanie wszystkich produktów Autodesk
- Z menu ‘START’, wybrać ‘Ustawienia’ i ‘Panel Sterowania’
- W Panelu Sterowania wybrać narzędzie ‘Dodaj / Usuń programy’ (Windows XP), ‘Programy i funkcje’ (Windows Vista) lub Programy \ Odinstaluj program (Windows 7 i 10)
- W oknie dialogowym ‘Dodaj / Usuń programy’ lub ‘Odinstaluj program’ wybrać produkt Autodesk do odinstalowania i kliknąć na przycisk ‘Usuń’
- Kliknąć ‘TAK’, gdy instalator poprosi o potwierdzenie usunięcia wskazanego programu
- Jeżeli pojawi się okno dialogowe usunięcia plików współdzielonych (shared files), należy wybrać opcję ‘Tak, na wszystkie’.
- Po zakończeniu deinstalacji wybrać ‘OK’
- Po zakończeniu procesu deinstalacji, należy ponownie uruchomić komputer.
Usuwanie wszystkich pozostałych plików Autodesk
- Usunąć foldery:
“C:\Program Files\Autodesk”
“C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared” - Dla Windowsa XP usunąć foldery:
“C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Autodesk”
“C:\Documents and Settings\<użytkownik>\Dane Aplikacji\Autodesk
“C:\Documents and Settings\<użytkownik>\Ustawienia Lokalne\Dane Aplikacji\Autodesk” - Dla Windowsa Vista, 7 oraz 10 należy usunąć:
“C:\Users\< użytkownik >\AppData\Roaming\Autodesk“
“C:\Users\< użytkownik >\AppData\Local\Autodesk“
“C:\ProgramData\Autodesk”
- Dodatkowo dla systemów x64 bit należy usunąć foldery:
“C:\Program Files (x86)\Autodesk”
“C:\Program Files (x86)\Common Files\Autodesk Shared”
Uwaga! Jeżeli na komputerze zainstalowana jest więcej niż jedna aplikacja firmy Autodesk, należy wykasować jedynie odpowiednie wpisy w rejestrze i pliki dotyczące tej aplikacji. Zastosowanie się do kroków z instrukcji powyżej powoduje usunięcie wszystkich produktów Autodesk z komputera.
Uwaga! Należy usunąć powyższe katalogi dla każdego konta użytkownika na komputerze.
Usuwanie wszystkich pozostałych wpisów Autodesk z rejestru systemu Windows
Uwaga! Niewłaściwe modyfikacje w rejestrze systemu mogą spowodować niewłaściwe działanie systemu operacyjnego. Przed podjęciem modyfikacji rejestru zalecane jest stworzenie jego kopii.
- Zalogować się jako użytkownik z uprawnieniami Administratora lokalnego komputer
- Z menu ‘START’, wybrać ‘Uruchom’
- Wpisać polecenie ‘regedit’, i zatwierdzić
- W oknie Edytora rejestru, odszukać i wykasować następujące klusze:
“HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk”
“HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Autodesk”
- Zamknąć Edytor rejestru.
- Uruchomić ponownie komputer
Przed ponowną instalacją programu
Przed ponowną instalacją oprogramowania, należy wyczyścić zawartość folderu plików tymczasowych systemu operacyjnego:
“C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Temp”
Dodatkowo należy wyłączyć wszelkie programy antywirusowe działające na komputerze, które mogą blokować uruchamianie niektórych plików instalatorów produktów Autodesk.